Open Menu
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
About
About the Journal
Indexing
Reviewers (2016-2021)
Privacy Statement
Current Issue
Archives
Submissions
Editorial Team
Best Practices
SEL
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 53 No. 1 (2023): Más allá de la metáfora: la lingüística cognitiva y sus aplicaciones en España
Vol. 53 No. 1 (2023): Más allá de la metáfora: la lingüística cognitiva y sus aplicaciones en España
doi: https://doi.org/10.31810/RSEL.53.1
Published:
2023-07-28
Full Issue
PDF (Español (España))
Más allá de la metáfora: la lingüística cognitiva y sus aplicaciones en España
Introduction
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.1
María Ángeles Jurado-Bravo, Inés Lozano Palacio, Gitte Kristiansen
9-14
PDF (Español (España))
I. Lingüística cognitiva y enseñanza de lenguas
Compatibility of Applied Cognitive Linguistics with the teaching of ELE. Notes from the classroom
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.2
Reyes Llopis-García
17-40
PDF (Español (España))
Applied Cognitive Linguistics and SFL: Overview and the case of semantic typology
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.3
Alberto Hijazo-Gascón
41-60
PDF (Español (España))
Metonymy in the use of determiners and indefinite quantifiers in Spanish. Descriptive approach and didactic application for the Spanish as foreign/second language classroom
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.4
Alejandro Castañeda Castro
61-94
PDF (Español (España))
The acquisition of L2 Spanish idioms from the perspective of Cognitive Linguistics: a study of common mistakes
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.5
Clara Ureña Tormo
95-120
PDF (Español (España))
II. Lingüística cognitiva y construcciones
Multimodal construction grammar: potential and challenges
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.6
Javier Valenzuela Manzanares, José A. Mompeán-González
123-146
PDF (Español (España))
A paradigm in the making: evidential and mirative raising verbs in the history of English
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.7
Mario Serrano Losada
147-178
PDF (Español (España))
III. Lingüística cognitiva y léxico
Adult and early acquisition of placement events in Spanish
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.8
Iraide Ibarretxe-Antuñano
181-198
PDF (Español (España))
On the interconnection between language and society: Industrialization as a driving force for semantic change in the semantic domain of smell
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.9
Daniela Pettersson-Traba
199-228
PDF (Español (España))
the conceptualization of transgender identities in the us: a lexical, diachronic and corpus-based approach
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.10
Inés de la Villa Vecilla
229-260
PDF (Español (España))
IV. Lingüística cognitiva y traducción
Meaning and emotion in translation: applications of Cognitive Linguistics and Psychology
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.11
Ana María Rojo López
263-280
PDF (Español (España))
Thinking-for-translating. Spanish>German/English analysis with students, professionals and automatic translation
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.12
Paula Cifuentes-Férez, Teresa Molés-Cases
281-310
PDF (Español (España))
When (re)translating means converting: Prototypes and protestant soteriology in the (re)translation of texts from English into judeo-spanish
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.13
Daniel Martín-González
311-332
PDF (Español (España))
Libros
Book review
doi: https://doi.org/10.31810/rsel.53.1.14
VV. AA.
335-346
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Copyright and Licensing
ISSN: 0210-1874
eISSN: 2254-8769
Information
For Reviewers
For Authors
For Librarians
Most downloaded
EL «ESTÁNDAR»: TIPOLOGÍA Y DEFINICIONES. SU VINCULACIÓN CON LA NORMA
180
LA CUESTIÓN DE LO INNATO EN LA ADQUISICIÓN DEL LENGUAJE
128
De la variación tipológica a la variación intralingüística (y viceversa): el caso de los familectos
115
El masculino inclusivo en español
113
La facultad humana del lenguaje. Un objeto biológico, una ventana hacia la mente y un puente entre disciplinas
112
Current Issue